انگیزش، نحوه شکل گیری و ایجاد انگیزه در افراد

کتاب «انگیزش؛ منطق پنهانی که انگیزه های ما را شکل می دهد» نوشته دن آریلی نویسنده معروف کتاب های خودیاری، روانشناسی موفقیت و منابع انسانی است.

او در کتاب خود می گوید: «ما مدیر زندگی شخصی خودمان هستیم. به سختی کار می کنیم تا خودمان را مجاب کنیم که از خواب بیدار شویم و سر کار برویم، و کاری را که باید هر روز و هر روز انجام دهیم، به سرانجام برسانیم. همچنین دیگران را تشویق می‌کنیم که برای ما یا همراه با ما کار کنند، کسانی که از ما خرید می کنند و با هم تجارت می کنیم و حتی آن هایی که ما را تعدیل می کنند. این را در زندگی شخصیمان هم انجام می دهیم؛ از سنین بسیار پایین، کودکان سعی می کنند والدین خود را متقاعد کنند که کارهایی را برای آن ها انجام دهند («پدر! من خیلی می ترسم این کار را انجام دهم!» یا «همه ی بچه های دیگر اسنپ چت دارند»)، و به درجات مختلفی از موفقیت می رسند. به عنوان فردی بالغ، سعی می کنیم افرادِ مهمِ زندگیمان را متقاعد کنیم تا کاری را برایمان انجام دهند («عزیزم، روز بسیار پرفشاری داشتم، می شود لطفاً تو امشب بچه ها را بخوابانی و ظرف ها را بشوری؟»). سعی می کنیم کودکانمان را مجاب کنیم تا خودشان اتاقشان را تمیز کنند و تکالیفشان را انجام دهند. یا اینکه همسایه هایمان را اغوا کنیم که پرچین هایشان را برای مهمانی محله آذین بندی کنند.» او با این توضیحات وارد بحث تعریف چیستی انگیزش و طرز نگاه ما به آن می شود. می توانید این کتاب را به عنوان هدیه تبلیغاتی خلاقانه در سبد هدایای تبلیغاتی شرکت خود قرار دهید و با توجه به مفاهیم خاص ارائه شده در آن صاحب هدیه تبلیغاتی خاص شوید.

او در ادامه می گوید: «انگیزش دقیقاً چیست؟ با توجه به لغت نامه آنلاین مِریام وِبستر، این کلمه به معنی «عمل یا فرآیندِ دادنِ دلیل به کسی برای انجام چیزی»، یا «شرایط مشتاق بودن به انجام عملی یا کاری» است. و همچنین این کتاب در مورد این است که چه چیزهایی برای انجام کارها به ما احساس اشتیاق می ­دهد.کتاب در رابطه با چرایی انجام کارهای مشقت باری توسط ماست که ممکن است در ظاهر هیچ تمجیدی از آنان نشود. همچنین برای مدیران بسیار ضروری است ذاتِ مواردی که کارمندان را درگیر و مجذوب کار می کند بهتر بفهمند و اینکه چطور می توان کاری کرد که همه خوشحال تر و متعهدتر باشند. کتاب در مورد ارتباط عمیق تر با آنچه انجام می دهیم، با پیامد تلاش‌هایمان، با دیگران و روابطمان می باشد. اما در نهایت، این کتاب در مورد چیزی است که ما واقعاً قبل از مرگ از زندگیمان می خواهیم.» مطالب این کتاب به زمینه منابع انسانی نیز مربوط می شود. لذا یک هدیه مناسب برای مدیران بوده و می تواند در پک هدایای تبلیغاتی مدیریتی قرار داشته باشد.

جهت مطالعه بیشتر در مورد کتاب، می توانید از لینک زیر که مربوط به صفحه کتاب در سایت نشر نوین است استفاده کنید:

انگیزش؛ منطق پنهانی که انگیزه های ما را شکل می دهد

همچنین جهت آشنایی بیشتر با طرح هدایای تبلیغاتی نشر نوین از لینک های زیر استفاده کنید:

صفحه هدایای تبلیغاتی نشر نوین

دانلود کاتالوگ طرح هدایای تبلیغاتی

مدیریت ذهن، ساخت سرنوشت! هدیه ای اثرگذار

2018-12-31

راهکارهای هوشمندانه

2018-12-31

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *