سه اصل رهبری از دید ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت

ساتیا نادلا، مدیرعامل تاریخ مایکروسافت بعد از بیل گیتس و اتیو بالمر است. او نویسنده کتاب «نوسازی؛ تلاش برای بازیابی روح مایکروسافت» است که درباره تغییر شکل درونی مایکروسافت و تکنولوژی‌هایی که زندگی همه ما را تحت تاثیر قرار خواهند داد، نوشته شده است. این کتاب که به سرعت جزو کتاب های پرفروش نیویورک تایمز و سایت آمازون قرار گرفت، می تواند به عنوان یکی از هدایای تبلیغاتی خاص یکی از گزینه های هدایای تبلیغاتی شرکت شما باشد که در قالب هدیه تبلیغاتی در مناسبت هایی مانند عید نوروز یا نمایشگاه های مختلف اهدا می کنید.

نادلا در کتاب خود در مورد رهبری نوشته است:

«برای اینکه در این شرکت رهبر باشید، وظیفه شما این است که در میان سختی‌ها و بدی‌ها، خوبی‌ها و زیبایی‌ها را ببینید.»

شاید این جمله زیباترین سخن من نباشد اما می‌خواستم کاری کنم که این افراد فقط چیزهای سخت را نبینند و به چیزهای خوب هم توجه کنند و به دیگران نیز کمک کنند تا آنها نیز متوجه چیزهای خوب شوند. محدودیت‌ها واقعی هستند و همیشه وجود خواهند داشت اما رهبران، قهرمانان غلبه بر محدودیت‌ها هستند. آنها کارها را به پیش می‌برند. هر سازمانی این موضوع را به نحو متفاوتی بیان می‌کند اما من از هر کسی که در مایکروسافت دیگران را رهبری می‌کند سه چیز را انتظار دارم (سه اصل رهبری).

نخستین موضوع این است که برای کسانی که با آنها کار می‌کنید شفافیت ایجاد کنید. این یکی از کارهای بنیادینی است که رهبران هر روز و هر دقیقه آن را انجام می‌دهند. برای اینکه شفافیت ایجاد کنید، باید مسائل پیچیده را در هم ترکیب کنید. رهبران، مسائل مختلف درونی و بیرونی را گرفته و پیامی را استخراج می‌کنند که معنای واقعی حجم انبوهی از مسائل را نشان می‌دهد. نمی‌خواهم بشنوم که کسی زرنگ‌ترین فرد یک گروه است. دوست دارم بشنوم که این فرد از هوش خود استفاده می‌کند و از این طریق درک متقابل عمیقی را در تیم‌ها ایجاد و مجموعه اقداماتی را تعریف می‌کند.

دوم، رهبران، تولیدکننده انرژی هستند نه تنها در تیم‌های خود بلکه در تمام شرکت. تمرکز روی واحد خود فرد کافی نیست. رهبران باید هم در زمان‌های خوب و هم در زمان‌های بد، منبع الهام‌بخشی، خلاقیت، تعهد مشترک و رشد باشند. آنها محیطی را ایجاد می‌کنند که هر کسی بتواند بهترین عملکرد خود را بروز دهد. آنها سازمان‌ها و تیم‌هایی را می‌سازند که فردا از امروز قوی‌تر هستند.

سوم، آنها راهی پیدا می‌کنند تا به موفقیت برسند و کارها را به پیش ببرند. این موضوع بدان معناست که نوآوری‌هایی ایجاد می‌کنند که افراد دوست دارند و تمایل دارند روی آنها کار کنند؛ پیدا کردن تعادل بین موفقیت‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت و بدون مرز بودن و جهانی اندیشیدن برای یافتن راه‌حل‌ها.

این سه اصل رهبری را دوست دارم. اصل پیام من این است: تغییر فرهنگ در مایکروسافت به من و یا حتی رهبران ارشد که بیشتر با آنها کار می‌کنم وابسته نیست. این موضوع به همه افرادی که در شرکت کار می‌کنند بستگی دارد (از جمله کادر بزرگ مدیران میانی که باید متعهد باشند تا هر روز هر کسی که با او کار می‌کنند را بهبود ببخشند).

این کتاب به عنوان یکی از هدایای تبلیغاتی خلاقانه یا هدایای تبلیغاتی مفید می تواند جزو هدایای تبلیغاتی مدیریتی شرکت شما باشد که به مدیران و افراد رده بالای شرکت های دوست اهدا می کنید.

جهت مطالعه بیشتر در مورد کتاب، می توانید از لینک زیر که مربوط به صفحه کتاب در سایت نشر نوین است استفاده کنید:

نوسازی؛ تلاش برای بازیابی روح مایکروسافت

همچنین جهت آشنایی بیشتر با طرح هدایای تبلیغاتی نشر نوین از لینک های زیر استفاده کنید:

صفحه هدایای تبلیغاتی نشر نوین

دانلود کاتالوگ طرح هدایای تبلیغاتی

استراتژی چیست و چگونه کار می کند

2019-01-22

فرمول جدید حسابداری، راهی برای رسیدن به سوددهی همیشگی

2019-01-22

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *