صفر به یک، نکاتی در مورد ساخت آینده

کتاب «صفر به یک» که توسط پیتر تیل، خالق پی پل و سرمایه گذار فیسبوک نوشته شده است، یکی از پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون است. پیتر تیل نیازی به معرفی ندارد، نسیم نیکولاس طالب، نویسنده معروف؛ مارک زاکربرگ، خالق و مدیرعامل فیسبوک؛ الون ماسک، خالق و مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، و بسیاری از افراد شاخص و معروف دیگر، از کتاب «صفر به یک» تعریف و تمجید فراوان کرده و افراد را دعوت به خواندن نه تنها یک بار بلکه چندین باره این کتاب کرده اند. شما نیز می توانید آن را به عنوان یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی و یک هدیه تبلیغاتی خلاقانه به مخاطبین خود که علاقه مند به مسائل حوزه کسب و کار هستند اهدا کنید.

پیتر تیل در کتاب خود می گوید: «هر شکوفایی در کسب‌وکار تنها یک‌بار رخ می‌دهد. بیل گیتس بعدی سیستم‌عامل نخواهد ساخت. لری پیج یا سرگئی برین بعدی موتور ‌جست‌وجو نخواهند ساخت و مارک زاکربرگ بعدی شبکه اجتماعی خلق نخواهد کرد. اگر از این افراد تقلید می‌کنید، درواقع از آن‌ها چیزی نمی‌آموزید. البته که تقلید از یک الگو، آسان‌تر از خلق چیزی نو است. انجام دادن کاری که می‌دانیم چگونه باید آن را انجام داد جهان را از ۱ به n برده و چیزی آشنا به آن خواهد افزود؛ اما هرگاه چیزی نو خلق می‌کنیم، از ۰ به ۱ می‌رویم. عمل خلق منحصربه‌فرد، و نتیجه‌ی آن چیزی تازه و غریب است.»

او در مورد کتاب خود می گوید: «صفر به یک درباره این است که چگونه شرکت‌هایی بسازیم که چیزهای نو خلق کند. صفر به یک همه آنچه را که من به‌طور مستقیم به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران پی‌پال و پلنتیر و سپس سرمایه‌گذار بسیاری از شرکت‌های نوپا مانند فیس‌بوک و اسپیس ایکس آموخته‌ام به کار می‌گیرد. باوجود اینکه به الگوهای بسیاری اشاره کرده‌‌‌ام و آن‌ها را در این کتاب شرح داده‌ام، اما این کتاب فرمولی برای موفقیت پیشنهاد نمی‌کند. تناقض آموزش نوآوری در این است که چنین فرمولی لزوماً نمی‌تواند وجود داشته باشد؛ زیرا هر نوآوری‌‌ای نو و منحصربه‌فرد است، هیچ قدرتی نمی‌تواند در واژه‌های مشخصی تجویز کند که چگونه خلاق باشید. درواقع، تنها الگوی قدرتمندی که دریافته‌‌‌ام این است که انسان‌های موفق ارزش را در جاهای پیش‌بینی نشده می‌یابند و آن‌ها این کار را با اندیشیدن درباره کسب‌وکار براساس اصول ابتدایی، به جای فکر کردن به فرمول‌ها انجام می‌دهند.

این کتاب از یک دوره آموزشی درباره شرکت‌های نوپا که در سال ۲۰۱۲ در دانشگاه استنفورد تدریس کرده‌‌‌ام، شکل گرفته است. دانشجویان دانشگاه در چند تخصص معدود می‌توانند مهارت‌های زیادی کسب کنند ولی بسیاری از آن‌ها هرگز نمی‌آموزند که در دنیای وسیع‌تر با آن مهارت‌‌‌‌ها چه بکنند. هدف نخست من در این کلاس این بود که به دانشجویانم کمک کنم تا فراتر از مسیرهایی را که با تخصص‌های دانشگاهی فراهم می‌شوند، ببینید تا آینده‌‌ای گسترده‌تر را که متعلق به آن‌هاست خلق کنند. یکی از آن دانشجویان، بلیک مسترز، یادداشت‌های دقیقی از کلاس برداشت که بسیار فراتر از دانشکده دست‌به‌دست شد و در کتاب صفر به یک، به همراه او این یادداشت‌‌‌‌ها را برای مخاطبان گسترده‌تری بازبینی کردم. دلیلی وجود ندارد که چرا باید آینده تنها در استنفورد یا در دانشگاه یا در سیلیکون ولی رخ بدهد.»

همچنین این کتاب می تواند به عنوان یک هدیه مناسب برای مدیران در قالب یکی از هدایای تبلیغاتی مدیریتی به کسانی که در فکر راه اندازی کسب و کاری جدید و نو هستند اهدا شود.

جهت مطالعه بیشتر در مورد کتاب، می توانید از لینک زیر که مربوط به صفحه کتاب در سایت نشر نوین است استفاده کنید:

صفر به یک

همچنین جهت آشنایی بیشتر با طرح هدایای تبلیغاتی نشر نوین از لینک های زیر استفاده کنید:

صفحه هدایای تبلیغاتی نشر نوین

دانلود کاتالوگ طرح هدایای تبلیغاتی

آنچه باید درباره درونگرایی بدانید

2019-01-05

انعطاف پذیری، هدیه تبلیغاتی خلاقانه

2019-01-05

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *