کتاب، بهترین هدیه تبلیغاتی نوروز

روز به روز بر تعداد هدایای تبلیغاتی لوکس و اغلب بی‌استفاده افزوده می‌شود. کافیست عبارت هدایای تبلیغاتی خلاقانه و خاص را در گوگل سرچ کنید تا با انواع مختلفی از هدایای تبلیغاتی مدیریتی مناسب و نامناسب با بازه قیمتی بسیار متنوع روبه‌رو شوید. ولی آیا بهترین هدیه تبلیغاتی، ساعت رومیزی، ست چرم، خودکار یا تقویم و سررسید است؟ در سطوح بالای مدیریتی انتخاب بهترین هدیه تبلیغاتی برای مدیران به مراتب سخت‌تر هم می‌شود. صاحبان کسب‌و‌کارهایی که غالبا به هدیه شما نیازی ندارند، به واسطه شغل‌شان هدایای زیادی می‌گیرند و اگر به صورت شخصی نظرشان را جلب نکنید هدایای تبلیغاتی شما، بلا استفاده بوده و اثربخشی لازم را نخواهد داشت.

در تهیه هدایای تبلیغاتی مناسب برای مدیران باید فاکتورهایی را مدنظر قرار دهید. هدیه شما نباید تکراری، بلااستفاده و حتی با تبلیغات بصری بالایی باشد. در عین حال اگر هدیه شما شخصی، خلاقانه یا نفیس باشد برای مدت ها در ذهن خواهد ماند. متاسفانه این روزها همه به راحت‌ترین خصوصیت برای تاثیرگذاری هدیه تبلیغاتی فکر می‌کنند؛ نفیس بودن! غافل از اینکه صرف گران بودن، یک هدیه تبلیغاتی را تبدیل به هدیه تبلیغاتی مناسب برای مدیرعامل شرکتی که می‌خواهید توجه آنها را به خود جلب کنید نخواهد کرد.

از طرفی، تعداد زیادی از شرکت ها، وقتی به چند راهی «انتخاب بهترین هدیه تبلیغاتی» می رسند، ساده ترین و تکراری ترین راه را انتخاب می کنند؛ انتخاب سررسید به عنوان هدیه تبلیغاتی! سررسید کاغذی، در عصری که بیشتر کارها و اطلاعات آنلاین و الکترونیکی شده است، شاید نامناسب ترین گزینه فعلی باشد. از طرفی با توجه به فراگیر بودن این هدیه تبلیغاتی، افراد چندین سررسید از شرکتهای مختلف هدیه می گیرند و در خوشبینانه ترین حالت، فقط از یکی از آنها استفاده می کنند و بقیه را دور می ریزند. این یعنی هدر رفتن منابع مالی محدود شرکتها، بی اثر شدن تبلیغات و مهم تر از همه اینها از بین رفتن کاغذ و آسیب به محیط زیست!

دریافت مشاوره تلفنی برای انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی و برآورد هزینه طرح کتاب؛ بهترین هدیه تبلیغاتی


شخصی سازی هدایای تبلیغاتی

برای شخصی سازی داشتن هدایای تبلیغاتی خاص، باید اطلاعات مناسبی از شخص هدیه گیرنده داشته باشید. لازم است بدانید به چه موضوعی علاقه‌مند است، نگرشش در رابطه با موضوع مورد نظر چیست و نهایتا آیا هدیه‌ای با این موضوع نیاز دارد یا نه. برای مثال شما نمی‌توانید برای هدیه تبلیغاتی لوکس پوشاک هدیه دهید، حتی اگر از بهترین برندها خرید کنید، چون نمی‌دانید مدیری که برای او هدیه می‌برید به چه لباسی نیاز دارد، سایزش چقدر است و حتی به چه رنگی علاقه دارد! باید از داده‌های حداقلی که دارید به درستی استفاده کنید، چون احتمالا اطلاعات شخصی زیادی از مشتریان خود ندارید.

 اثربخشی هدایای تبلیغاتی

چه چیزی باعث می‌شود هدیه تبلیغاتی شما اثربخشی لازم را داشته باشد؟ هدیه تبلیغاتی شما باید توجه مخاطبتان را جلب کند. ولی دایره فاکتورهایی که باعث جلب توجه مخاطب شما خواهد بود بسیار گسترده و پراکنده است. پس باید بسیار هوشمندانه برخورد کنید. خرید یک پاوربانک کوچک با قابلیت شارژ بالا برای مدیری که در روز جلسات زیادی می‌رود انتخاب مناسبی است ولی آیا اطلاعی دارید که مدیری که می‌‌خواهید برای اون هدیه تبلیغاتی بگیرید به پاوربانک نیاز دارد؟ آیا قبلا از جایی این هدیه را نگرفته است؟ یا حتی خودش به فکر تهیه پاوربانک نیفتاده است؟

 کتاب هدیه بدهیم

حالا به هدیه دادن کتاب فکر کنید، کتاب آنقدر بازه وسیعی از موضوعات را شامل می‌شود که می‌توانید با انتخاب موضوع مناسب، آن را به عنوان نفیس‌ترین، ارزشمندترین، مفیدترین و حتی تاثیرگذارترین هدیه تبلیغاتی ممکن به خدمت بگیرید.

حتی با استفاده از کمترین اطلاعات از فردی که می‌خواهید به او هدیه‌ای تبلیغاتی دهید می‌توانید تاثیرگذار باشید. تمام افراد جدا از مرتبه شغلی‌شان، علاقه‌مند به پیشرفت کاری و بهبود وضعیت موجود خودشان هستند، با هدیه دادن کتابی که بهترین‌ها، درخشان‌ترین‌ها، مشهورترین‌ها و موفق‌ترین‌ها را توصیف می‌کند و وجه تمایز و موفقیت همه این “ترین‌ها” را برمی‌شمرد، در مرحله اول باعث پیشرفت کاری فرد هدیه گیرنده شوید و نهایتا خودتان را در ذهنش برای همیشه ماندگار کنید.

اگر می‌خواهید به مدیران و کارمندان درخشانی که سابقه کاری کمی دارند و با وجود توانایی‌های بالایی که از خود نشان داده‌اند راه درازی در پیش دارند هدیه تبلیغاتی مناسبی بدهید، می‌توانید کتاب شرح حال یکی از موفق ترین مدیران و کارآفرینان دنیا را به او هدیه دهید تا هم چراغ راهی برای آینده‌ کاری‌اش باشد و هم اینکه با هر بار یادآوری و استفاده از رهنمود‌هایی که از کتاب برداشت کرده به یاد شما و برندتان بیفتد و به همین سادگی تاثیری ماندگار در ذهن آن فرد داشته باشید.

اگر می‌خواهید به کارمندان و مدیرانی که در محیط کاری‌شان روزانه ارائه یا سخنرانی دارند هدیه تبلیغاتی مناسبی بدهید، می‌توانید یکی از بهترین کتب حاوی نکات فن بیان را برای هدیه دادن انتخاب کنید تا شخص هدیه گیرنده با هر ارائه و بازخورد خوب به یاد شما و برندتان بیفتد. چه کسی پرفروش‌ترین کتاب آمازون در زمینه ارائه و سخنرانی را هدیه تبلیغاتی نامناسبی می‌داند یا آن را ارج نمی‌نهد؟

اگر می‌خواهید به کارمندان یا مدیران زن هدیه‌ای ماندگار و کاربردی بدهید، پا را کمی فراتر از هدایای تکراری و همیشگی بگذارید و کتابی با موضوع مرتبط به او هدیه بدهید، کتابی که نشان دهنده توجه شما به سختی‌های پیش رو برای کار کردن بانوان و همین‌طور حمایت و تشویق شما برای هرچه بهتر شدن در این تغییر مسیر است.

کتاب قدرت عادت، با بررسی علمی و روایی بحث عادتهای افراد، سازمانها و جوامع، یک هدیه ماندگار و کاربردی است، کتابی که از طرف دانشگاه هاروارد، موثرترین کتابها برای مدیران لقب گرفته است. هر فردی با هر سلیقه و عقیده ای از خواندن این کتاب لذت و بهره خواهد برد. کتابهای از این دست بسیار است و با کمی دقت و ظرافت، می توان به بهترین ترکیب کتابها به عنوان هدایای تبلیغاتی برای هدیه نوروزی و نمایشگاهی رسید.

اگر کتاب یا کتابهای انتخابی، به صورت اختصاصی برای شرکت شما طراحی شده باشند، و در یک طراحی و پک اختصاصی تولید و ارائه شوند، ماندگاری و اثربخشی شان، چندین برابر خواهد شد. برای مثال، فرض کنید بسته ای هدیه گرفته اید که طرح آن به صورت خاص و زیبایی برای شرکت هدیه دهنده طراحی شده است و دو جلد از بهترین کتابهای روز دنیا که مناسب هدیه دادن هستند، با درج مقدمه یا تقدیم نامه ای دلنشین در ابتدای کتابها و لوگو یا طرح خاصی از شرکت در پشت جلد آنها، دریافت می کنید. این هدیه را کجا و چگونه نگهداری و استفاده خواهید کرد؟ در بهترین قسمت دفتر کار یا منزل تان، یعنی کتابخانه تان. درست جلو چشم خودتان و سایر افراد آنجا.

آیا هنوز شک دارید که کتاب یک هدیه‌ تبلیغاتی خلاقانه و خاص است؟! بیایید امسال با نه گفتن به سر رسید و هدیه کتاب مناسب به کارمندان و مشتریان‌تان، در بهبود محیط‌های شغلی سازمان و محیط فرهنگی جامعه، تاثیری مثبت داشته باشیم و با اهدای کتاب به عنوان هدایای تبلیغاتی نوروزی، تا همیشه در ذهن و قلب آنها بمانیم.

کوهی از «سررسید» در جامعه‌ بی‌کتاب!

2018-10-27

کمپین عید با کتاب

2018-10-27

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *