راهکارهای هوشمندانه

کتاب «راهکارهای هوشمندانه» نوشته دویود کاتن، 68 تکنیک برای طوفان فکری، حل مسئله و تصمیم گیری را معرفی کرده و توضیح می دهد. او در این کتاب با ارائه راهکارهایی، به سوالاتی از این قبیل جواب می دهد: «چگونه می‌توانم مطمئن شوم که مشکل را درست شناسایی کرده‌ام؟ چگونه می‌توانم در زمان کمتر، کار بیشتری انجام دهم؟ چگونه می‌توانم برآورد کنم که مدت زمانِ اجرای کار، معقول است؟ چگونه می‌توانم برای اعضای تیم انگیزه ایجاد کنم (تهییج اعضای تیم)؟ چگونه می‌توانم بفهمم که حوزه‌ی شغلی درستی را انتخاب کرده‌ام (سازگاری شغل با من)؟ چگونه می‌توانم ناسازگاری‌ها و درگیری‌های محیط کارم را حل و فصل کنم؟ چگونه می‌توانم دریابم که چرا بعضی از امور به درستی انجام نمی‌شوند؟ چگونه می‌توانم افراد اثرگذار بر برنامه‌های خود را پیدا کنم؟ (برنامه‌‌هایم متأثر از چه کسانیست؟) چگونه می‌توانم مطمئن شویم که برنامه‌های طراحی شده برای پروژه، به خوبی کار خواهند کرد؟ چگونه می‌توانم فرایندهای کسب‌وکار یا سازمان را ساده‌سازی کنم (تسهیل روال‌های معمول)؟ چگونه می‌توانم با وجود خرده فرمایش‌‌های همیشگیِ مدیران، تصمیم‌گیریِ قاطع داشته باشیم (منظور مقاومت مدیران ارشد برای پذیرش تصمیمات است)؟ چگونه می‌توانم از همتایان و همکاران خود یاد بگیرم؟ چگونه می‌توانم در شغلم تغییر ایجاد کنم؟ چگونه می‌توانیم در شغلمان تغییر ایجاد کنیم (فرار از روزمرگی)؟ چگونه می‌توانیم مشتریان و حامیان بیشتری را جذب کسب‌وکارمان کنیم؟ چگونه می‌توانیم دیگران را برای خرید ایده‌هایمان جذب کنیم؟ چگونه می‌توانیم محصولات بهتری طراحی کنیم (بهبود طراحی محصول)؟ چگونه می‌توانیم تصمیمات بهتری اتخاذ کنیم؟ چگونه می‌توانم دیدگاه دیگران درباره‌ی مسائل را بدانم (خودم را جای دیگران بگذارم)؟ چگونه می‌توانم یک مشکل بسیار دشوار با روابط پیچیده را حل کنم؟» این کتاب، یک هدیه مناسب برای مدیران بوده و می تواند در سبد هدایای تبلیغاتی مدیریتی شما قرار داشته باشد. همچنین می توانید به عنوان یک هدیه تبلیغاتی خلاقانه آن را در قالب هدیه تبلیغاتی به گروه هدف خود هدیه دهید.

کاتن در مورد کتاب خود می گوید: «کتاب «راهکار‌های هوشمندانه» مجموعه‌ای از ابزارها، تکنیک‌ها، ایده‌ها و شیوه‌های تفکر برای حل مشکلات و تصمیم‌گیری صحیح است. ایده‌های مطرح شده در این کتاب حاصلِ تحلیل و جمع‌آوری مطالب از منابعِ مختلفی است؛ از حل مشکلات معمول و روزمره‌ی سازمان گرفته تا روش‌های خلاقانه‌ی مشارکتی در مقیاس انبوه (برای نمونه با مشارکت همه‌ی اعضای یک کسب‌وکار).

بسیاری از تکنیک‌های مطرح شده در کتاب را می‌توان فارغ از تعدادِ مشارکت‌کنندگان به کار گرفت، یعنی این قابلیت را دارند که تعداد افراد درگیر در اجرای آن‌ها کاهش یا افزایش پیدا کنند؛ خواه تلاشی یک نفره و خواه همکاری‌های هزاران نفره. با کمی زیرکی بعضی از روش‌ها را می‌توان جایگزین دیگری کرد و برخی دیگر نیز همسان‌های خاص خودشان را دارند. به‌عنوان یک کاربر؛ تکنیکی را که فکر می‌کنید برای مشکلتان مناسب است انتخاب کرده و آن را طوری تغییر دهید که در خدمت شما باشد. ابزارها و تکنیک‌ها کاملاً پویا تدوین شده‌اند و فقط یک راه برای انجام کارها وجود ندارد، همچنین می‌توانید با ترکیب تکنیک‌های مختلف روش‌های به مراتب قوی‌تری را طراحی کنید.» به عنوان یک هدیه تبلیغاتی خاص، می توانید این کتاب را جزو هدایای تبلیغاتی مفید خود قرار داده و به مخاطبین خود اهدا کنید.

او در ادامه می گوید: «این کتاب طرق درگیر کردن و مشارکت دادن افراد با هر سطحی از تجربه، هوش، سن و… را در فرایند حل مسئله ارائه می‌دهد. تکنیک‌ها بعضاً سرگرم کننده (در قالب بازی)، پویا و غیرمنتظره هستند و برای فراهم کردن امکان مقایسه، در بسیاری از موارد به روش‌های سنتی حل مسئله نیز اشاره شده است.

در طول کتاب از «مشکلات کسب‌وکار» به عنوان نماینده‌ی تمامی انواع چالش‌های سازمانی اسم برده‌ام. هر تکنیکِ ارائه شده در کتاب، می‌تواند به راحتی در بخش خصوصی، دولتی، مؤسسات خیریه، شرکت‌ها یا سازمان‌های غیرانتفاعی (مشارکت‌های داوطلبانه اجتماعی) به کار گرفته شود و یا با اندکی هوشیاری به راه‌حلی مختصِ سازمانتان بدل گردد. برای مثال؛ وقتی هنگام استفاده از یک تکنیک در بخشی از آن تفاوت‌هایی را با شرایط فعلی خودتان می‌یابید، پویایی روش‌ها اجازه می‌دهد با اندکی تغییر، آن را با شرایط فعلی خود منطبق کنید.» همچنین می توانید آن را تحت عنوان هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی یا هدایای تبلیغاتی نوروزی نیز اهدا نمایید.

جهت مطالعه بیشتر در مورد کتاب، می توانید از لینک زیر که مربوط به صفحه کتاب در سایت نشر نوین است استفاده کنید:

راهکارهای هوشمندانه

همچنین جهت آشنایی بیشتر با طرح هدایای تبلیغاتی نشر نوین از لینک های زیر استفاده کنید:

صفحه هدایای تبلیغاتی نشر نوین

دانلود کاتالوگ طرح هدایای تبلیغاتی

انگیزش، نحوه شکل گیری و ایجاد انگیزه در افراد

2019-01-01

آنچه باید درباره درونگرایی بدانید

2019-01-01

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *